Akcje niestandardowe to szeroki wachlarz form reklamowych, sponsorskich jak również balansujących na styku różnych obszarów, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem naszych partnerów biznesowych. Do wspólnych cech, którymi można opisać powody wyboru tego typu rozwiązań jest chęć wyjścia z przekazem klienta poza szum bloku reklamowego. Ten aspekt ma również przełożenie na brak spadku oglądalności, który występuje w klasycznych blokach reklamowych.
Dzięki możliwościom jakie dają akcje niestandardowe, klienci uzyskują kontekstowe dopasowanie przekazu marketingowego do charakteru i tematyki serialu programu, co wpływa na zwiększenie wiarygodności marki. Ogromne znaczenie ma także wykorzystanie efektu „celebrity endorsement” – przekładanie przez widza pozytywnych uczuć związanych z popularnymi aktorami/celebrytami na produkt przedstawiony w towarzystwie danej osoby. Akcje niestandardowe oferują pełną gamę form, które pozwalają na przedstawienie marki jako „idącej z duchem czasu” i wzmocnienie rozpoznawalności brand’u.