14 listopada 2024
AMERYKAŃSKIE WYBORY W INTERII
Ameryka wybrała. 2,5 mln internautów (UU) razem z Interią śledziło wybory prezydenckie w USA oraz finisz kampanii. Przygotowano 500 materiałów, które wygenerowały łącznie 7,5 mln odsłon. Kampania autopromocyjna odbiła się szerokim echem wśród naszych użytkowników (67 mln wyświetleń). Interia była przygotowana redakcyjnie, marketingowo, technologicznie i produktowo na wybory w USA.
Interia współpracowała z Telewizją Polsat oraz agencją Reuters. Przez całą noc z 5 na 6 listopada relacjonowaliśmy „minuta po minucie” sytuację pod drugiej stronie Atlantyku. Uruchomiliśmy na SGP interaktywną mapę, która pokazywała w czasie rzeczywistym wyniki obu kandydatów, w poszczególnych stanach i hrabstwach. W Interii pojawiły się fragmenty programu „Ameryka wybiera” Polsat News oraz relacje Magdy Sakowskiej prosto ze sztabu Donalda Trumpa. Program video Michała Michalaka przekroczył barierę 3 mln wyświetleń.
AMERICAN ELECTION ON INTERIA
America has chosen. 2.5 million internet users (UU) followed the US presidential election and the final stretch of the campaign together with Interia. 500 pieces of content were produced, generating a total of 7.5 million page views. The self-promotion campaign resonated widely with our users (67 million views). Interia was prepared for the US election in editorial, marketing, technological and product terms.
It collaborated with Telewizja Polsat and Reuters. Throughout the night of 5–6 November, we were reporting ‘minute by minute’ on the situation on the other side of the Atlantic. We launched an interactive map on the homepage that displayed real-time results for both candidates across individual states and counties. Interia featured excerpts from Polsat News ‘America Chooses’ programme and Magda Sakowska’s coverage straight from Donald Trump’s campaign headquarters. Michał Michalak’s video programme exceeded the 3 million views barrier.
AMERICAN ELECTION ON INTERIA
America has chosen. 2.5 million internet users (UU) followed the US presidential election and the final stretch of the campaign together with Interia. 500 pieces of content were produced, generating a total of 7.5 million page views. The self-promotion campaign resonated widely with our users (67 million views). Interia was prepared for the US election in editorial, marketing, technological and product terms.
It collaborated with Telewizja Polsat and Reuters. Throughout the night of 5–6 November, we were reporting ‘minute by minute’ on the situation on the other side of the Atlantic. We launched an interactive map on the homepage that displayed real-time results for both candidates across individual states and counties. Interia featured excerpts from Polsat News ‘America Chooses’ programme and Magda Sakowska’s coverage straight from Donald Trump’s campaign headquarters. Michał Michalak’s video programme exceeded the 3 million views barrier.